Chinese Censorship in media and research

The WSJ has this article about a former producer for China Central Television:  
A letter posted online in the wee hours Monday by a former producer for China’s state television broadcaster starkly voiced in public the frustrations of a journalist working inside the country’s state-run media machinery. 
The letter was written by Wang Qinglei, a producer on well-known China Central Television news programs “24 Hours” and “Face to Face.” It was a response, Mr. Wang wrote, to being fired for having posted online criticisms of CCTV’s coverage of Charles Xue, a Chinese-American investor and prominent social media commentator arrested earlier this year in Beijing on charges of visiting prostitutes. 
Saying at the outset that he left CCTV on Nov. 27 after spending 10 years there, Mr. Wang described his disgust at the broadcaster’s reports on Mr. Xue and other influential microbloggers: “We abused the public institution of media to wantonly bombard an individual indiscretion. Journalistic integrity and professionalism were nowhere to be found.” . . .  
Elsewhere in the letter, Mr. Wang savages the propaganda system that censors news content. He contrasts CCTV’s shining new office tower and expanded global operations with what he says is the broadcaster’s declining reputation and influence – a trend he attributes to tightened controls. . . .
The WSJ also has this article about academic research:
But some say they are concerned that a political agenda might be driving China's choice of sites, its exclusion of foreign archaeologists and its relative lack of openness about its research. 
"There's this strong sense of nationalism that flows through the Chinese program," says Jeffrey L. Adams, an anthropologist at the University of Minnesota who has written about Chinese archaeology. . . . . 

Labels: ,


Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home